Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Unterseeboot über Malermeister' is een tweeledige tentoonstelling: een retrospectieve over schilder Guy Van Bossche verrijkt met werk van tweeëntwintig kunstenaars die op een of andere manier belangrijk zijn in zijn bestaan als kunstenaar. Het totaalbeeld zal een soort "Wunderkammer"worden.0De titel Unterseeboot über Malermeister is een metafoor verwijzend naar de ironische positie van de kunstenaar binnen de wereld van vandaag. Het omschrijft wat de kunstenaar benoemt als "de kwaliteit van het ongemak" waarmee kunstenaars worstelen en van waaruit hun visie op de maatschappij zich vormt. Het schilderkundig oeuvre van Guy Van Bossche handelt over de dubbelzinnigheid van het schilderkundig beeld en de hiermee gepaard gaande ontwrichting van de materiele werkelijkheid. De themas of motieven van de kunstenaar komen uit de continue stroom van beelden om ons heen of zijn kleine notities die hij maakt van situaties in het dagelijks leven.0Met werk van : Carla Arocha & Stéphane Schraenen, Guillaume Bijl, Wim Catrysse, Vaast Colson, Bert De Beul, Tramaine de Senna, Niels Donckers, Robin Foesters, Daan Gielis, De Letterleggers, Ria Pacquée, Eleni Paschalidis, Koen Sels, Jelle Spruyt, Walter Swennen, Dennis Tyfus, Anne Van Boxelaere, Koen van den Broek, Patrick Vandeneynde, Rinus Van de Velde, Marc Vanderleenen, Pieter Vermeersch, Luc Tuymans. 00Exhibition: Cultuurcentrum Mechelen, Belgium (05.12.2015-07.02.2016).
mixed media --- ceramics [object genre] --- Contemporary [style of art] --- painting [image-making] --- Art --- Bossche, Van, Guy --- anno 2000-2009 --- anno 2010-2019 --- Art, Belgian --- Bossche, Guy van, --- studio ceramics
Choose an application
We live in hysterical times. Even when the world came to a screeching halt and the apocalypse did not announce itself with "lightning and thunder" or "archangel trumpets", but through the silence of empty streets and lives treamed funerals, we were flooded with interpretations, opinions, soundbites, convoluted powerpoints and, as if things were not bad enough already, a newly invigorated moralism disguised in the prêt-à-porter rags of Art. It was supposed to be a time of introspection but when the smog had cleared, we discovered there was no revolution in the air and yet we called our despair hope to mask our powerlessness. But amidst this turmoil of timeliness, we seemed to have forgotten this most untimely of all human endeavors; laughter. [...] Using the formalistic conventions of an ironic heritage, he nevertheless attains the expression of something sincere. Like the philosophical idiot who did his utmost best to unlearn all the fallacies he was acquitted with since birth and now only knows he knows nothing, the artist made the world into his own theatre wherein he can stump around like a bull in a china shop with the grace of a prima ballerina. Forcing a pathway to possible exits by presenting us with the alloy of his observations, imagination and scattershot references. Not merely asking questions, which seems to be the hype in contemporary art nowadays, he is unraveling the framework wherein these questions originate. The image deconstructed by the story of its creation. Alternating between the power and impotence of the theatrical madness at the end of the world as we know it William Ludwig Lutgens presents with his Comedy of Humours the dysfunctional family of man. (Extract out of text by Michaël Van Remoortere) Exhibition: De Garage, Mechelen, Belgium (18.03.-29.05.2022).
7.07 --- Lutgens, William Ludwig --- Belgische kunstenaars --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Art --- installations [visual works] --- easel paintings [paintings by form] --- human figures [visual works] --- mixed media works --- paintings [visual works]
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|